Sunday 3 April 2011

Mange små rå hjerter

Hvem elsker vel ikke skjokolade og når de i tillegg er laget av rå økologisk skjokolade og sunne søtningsstoffer blir de små lekre mineralbomber.
Hmmm. hjerteformede og himmelske!!



Sånn ble de til:


Jeg smeltet kakaofett på svak varme i vannbad- omtrent en kopp


Så tilsatte jeg:


- En klype havsalt
- Som søtningsstoff blandet jeg Stevia, Honning og Kokosblomstsukker - ca. et par teskjeer
- En halv teskje vaniljepulver
- Litt Chai pulver - bruk det du har og det du liker. Her var det kardemomme, ingefær, anis etc.
- En spiseskje Maca
- En halv teskje Reishi - for å få den magiske effekten


Til slutt hadde jeg i skjokoladepulver gjennom en sikt. Det skal omtrent dobbelt så mye pulver i som fett. Det blir en ikke alt for tykk rennende røre. Da er det bare å helle i små former, eller legge på et brett med bakepapir under.


Jeg brukte små hjerteformete former av silikon. I bunnen av hver form la jeg et par Gojibær, litt hempfrø og litt bipollen.
Så er det bare å sette i fryser eller kjøleskap. Jeg var utålmodig så disse gikk rett i frysen og var klare i løpet av et kvarter. De ble super gode!

No comments:

Post a Comment